- Úvod
- Výstavy
- Podujatia
- 2024
- 35. výročie Nežnej revolúcie
- Workshop Arteterapia
- Po stopách umenia s Jánom Mudrochom II.
- Komentovaná prehliadka a koncert
- Workshop s Kristínou Hroznovou
- Výtvarné a edukačné programy Záhorskej galérie Jána Mudrocha v Senici 2024
- Workshop spájania
- Letné tvorivé dielne 2024
- VÝTVARNÁ SÚŤAŽ
- Noc múzeí a galérií 2024
- Po stopách umenia s Jánom Mudrochom
- Ranoromantické duetá pre dve gitary
- Nedeľný ateliér 2024
- Kreatívny ateliérik 2024
- 2023
- 2022
- 2021
- 2020
- 2019
- 2024
- O galérii
- Zbierky
- Obchod
- Kontakt
- English
ZGJM.sk › Výstavy › Stále expozície › Exteriér galérie
Exteriér galérie
Exteriér galérie
Expozícia
V priľahlom parku galérie tvoria sochárske diela stálu exteriérovú expozíciu, ktorá má ambíciu rozrastať sa. Je výsledkom doposiaľ dvoch ročníkov komorných sochárskych sympózií realizovaných v roku 2009 a 2014 v kurátorskej koncepcii Mgr. Dany Janáčkovej. Zúčastnili sa ich: Milan Flajžík, Miroslav Mládenek, Zdeněk Tománek a Ľubica Kainová.
O sympoziálnych dielach
Milan Flajžík, Zmena rytmu, 2009, kolorovaný dub, v. 403 cm
Socha je ďalšou alternatívou zaujatia pôvodným zakrivením dreva. Monumentalizácia kompozície píše príbeh o viacerých dejstvách: rytmicky radené tvaroslovie v dramatickom oblúku, expresívna nadsádzka kontrastu základného tvaru a detailu rozmerovo stupňovaného, haptické protirečenie konvexných a konkávnych plôch, hra svetla a tieňa, ľahké lazúrové prekrytie s výrazným farebným akcentom.
Miroslav Mládenek, Duša, 2009, kolorovaný dub, v. 485 cm
Opakovaná komunikácia s vánkom v podobe ďalšej variácie kinetickej plastiky. Trvalá fascinácia drevom, jeho štruktúrami, výrazovými a tvarovými možnosťami. Meditatívno-lyrický, maximálne sústredený hlboký ponor do čistej, krehkej a odhmotnenej podstaty, do magického teritória samotnej duše. Utíšená hra esencií, tiché, jemné vlnenie štruktúr, farieb i vôní.
Zdeněk Tománek, Od – lúčenie, 2009, dub, 506 x 397 cm
Plastická kompozícia kontrastov hmôt monumentálnych a až „giacomettiovsky“ krehkých. Účasť kreativity so silnou expresívnou, citovou aj pocitovou základňou. Márne hľadanie medziľudskej komunikácie, priestorovo otvorený dialóg diela s členitým tvaroslovím sa skončil. Rozloženie hmôt zastalo v napätej statike dynamického prejavu robustného základu a krehkej dejovej nadstavby.
Ľubica Kainová, Kvet, 2014, buk, v. 220 cm
Samotnej témy sa autorka zhostila cez prizmu vizuálneho symbolu. Tvaroslovie jej sujetového výberu a vychádza z prírody – konkrétne z rastlinnej ríše. Priestorovo otvorená hmota hornej časti, vo vnútornej strane s výrazným plastickým reliéfom, evokuje tvar semienka slnečnice. Svojím prevedením plní aj funkciu úžitkovú – ak ako kŕmidlo pre vtáky. Tento hravý príbeh stavia na jednoduchom geste, individuálnej úvahe, poézii i rukopise s dominantným vyznením prírodného dreveného materiálu.